Concept Visualisatie voor Dipper Shoes advertentie

Visualisatie briefing

Kom met een visueel concept voor een eye-catching advertentie foto die het product Dipper Shoes (in dit geval letterlijk) in de spotlight zet.

Visualisatie

Samen met Boy Bastiaens ben ik begonnen om een visuele stijl te maken die geschikt was voor het doel als concept visual. Ik ben begonnen met een basis 3D stockmodel maar wilde elke verwijzing naar standaard model wegwerken. Niet zozeer omdat niemand dat zou mogen zien maar om een echt 'eigen sfeer' aan de visual toe te voegen.
In dit geval was het namelijk niet de bedoeling om een artistiek eindproduct te maken maar een stukje communicatie-concept dat voor de fotostudio verduidelijk maakt hoe het concept straks in beeld gebracht zou moeten worden. Door de visual niet al te letterlijk te maken houdt de studio ruimte voor eigen interpretatie open terwijl toch duidelijk de essentie van het beeld zoals Boy en ik dat voor ogen hebben overeind blijft.

De voordelen van een concept visual zijn dat ze een grote portie aan tijd kunnen sparen voor de klant. Doordat de essenties van houding, attributen, belichting al zijn vastgelegd kan in de studio direct en doortastend te werk worden gegaan zonder eerst allerlei combinaties te hoeven uitzoeken.

Zoals je ziet in het uiteindelijke concept links beneden is het een grafisch communicatief geheel geworden. In de uiteindelijke uitwerking als foto, rechts, zie je dat het karakter geheel gehandhaafd is.